Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevence dyslexie v mateřské škole
Hrušková, Kateřina ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce si klade v podstatě dva hlavní cíle. Nejprve vytvořit určitý teoretický základ - získat informace k dané problematice - a následně na něj v praktické části navázat porovnáním s realitou předškolního vzdělávání. Práce se v teoretické části zaměřuje na tři hlavní oblasti, které se vzájemně velmi prolínají. Byť se ve studii kvůli přehlednosti objevují odděleně, je zapotřebí je vnímat jako jeden celek. První téma se bude týkat rozvoje gramotnosti v předškolním věku, druhé specifik dítěte předškolního věku a třetí bude popisovat možnosti prevence dyslexie v předškolním věku. Úkolem empirické části je zhodnocení toho, jaké činnosti učitelky v mateřských školách s dětmi dělají na podporu základních předpokladů rozvoje gramotnosti, především fonologického uvědomování, významné součásti prevence dyslexie, a jaké materiály k jejich rozvoji používají. Cílem diplomové práce je v neposlední řadě popsat strukturu činností učitelů v mateřských školách a odpovědět na otázku, jak moc či zda vůbec se liší od "ideálu", který je ve vztahu k prevenci dyslexie vymezen českou a zahraniční odbornou literaturou a RVP.
Lingvistika ve speciální pedagogice
Majerová, Radka ; Macurová, Alena (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent) ; Nebeská, Iva (oponent)
Lingvistika je představena v aplikaci na řešení obtíží u lidí s jazykovým hendikepem, kteří se nacházejí ve speciálně pedagogickém prostředí. Ve výzkumu a rehabilitaci jazykových symptomů se nazývá klinickou lingvistikou. Klinická lingvistika kooperuje v multidisciplinárním kontextu s psycholingvistikou a neurolingvistikou. Práce nastiňuje potřebnost klinické lingvistiky také v českém měřítku. Je analyzována diagnóza vývojová anartrie u celoživotně nemluvících lidí s dětskou mozkovou obrnou. Vývojová anartrie je dosti častou diagnózou ve speciálním školství. Vyjevuje se její nedostatečný popis klinickou logopedií a potřeba její analýzy z klinicko-lingvistického hlediska. U vývojové anartrie je odhaleno druhotné narušení jazykových funkcí, sekundární dysfázie. Sekundární dysfázie u vývojové anartrie se manifestuje na všech jazykových rovinách, práce tuto manifestaci ukazuje. Inteligentní lidé s vývojovou anartrií se ocitají v situaci pozdní akvizice mateřského jazyka, který produkčně uchopují pouze ve formě psané řeči. Mají dílčí percepční obtíže. Fatální nemožnost mluvené produkce jim zapříčiňuje subvokální vnitřně řečový deficit. Je diskutován potenciál těchto lidí osvojovat jazyk v procesu pozdní akvizice, diskuze je uvedena v kontextu světového výzkumu o otázkách maturace a kritických period....
Prevence dyslexie v mateřské škole
Hrušková, Kateřina ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce si klade v podstatě dva hlavní cíle. Nejprve vytvořit určitý teoretický základ - získat informace k dané problematice - a následně na něj v praktické části navázat porovnáním s realitou předškolního vzdělávání. Práce se v teoretické části zaměřuje na tři hlavní oblasti, které se vzájemně velmi prolínají. Byť se ve studii kvůli přehlednosti objevují odděleně, je zapotřebí je vnímat jako jeden celek. První téma se bude týkat rozvoje gramotnosti v předškolním věku, druhé specifik dítěte předškolního věku a třetí bude popisovat možnosti prevence dyslexie v předškolním věku. Úkolem empirické části je zhodnocení toho, jaké činnosti učitelky v mateřských školách s dětmi dělají na podporu základních předpokladů rozvoje gramotnosti, především fonologického uvědomování, významné součásti prevence dyslexie, a jaké materiály k jejich rozvoji používají. Cílem diplomové práce je v neposlední řadě popsat strukturu činností učitelů v mateřských školách a odpovědět na otázku, jak moc či zda vůbec se liší od "ideálu", který je ve vztahu k prevenci dyslexie vymezen českou a zahraniční odbornou literaturou a RVP.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.